torsdag 25 juni 2009

Sista dagen på storken....snyft....

Idag är sista dagen på storken för Clara. Åhh, kommer verkligen sakna fröknarna och den miljö som hon fått vara i. Men det är väl en mammas tyngd att behöva starta om på nytt på annat ställe. Clara bryr sig nog inte så mycket, eller jag tror inte hon förstår att det är sista dagen, hon längtar ju till kyrkis, som det stora dagiset heter. Men hon kommer nog att sakna sina "gamla" fröknar lite ändå...Och jag med! Men som alltid så anpassar man sig rätt snabbt, men man vet vad man hade, men man vet inte vad man får. Så är det, Tjejen börjar bli stor nu, bara inse....Det som hjälper nu, är att hon är rätt anpassningsbar, och att dom gamla dagiskompisarna som gått i samma grupp också ska dit. Så i stort sett blir det bara en ny miljö, och hon känner en del fröknar också som följt dom under våren. Så jag känner inte så stor rädsla för att det inte ska funka, bara lite mjäkig....men det får jag vara, det är en mammas rätt. Nu är det iallafall snart sommarlov för henne, och jag passade på att göra en ram med ett kort på henne samt en liten text. Slog in den i fint prinsesspapper, och tar med den när jag hämtar för sista gången på Storken.....snyft, snyft....

Fin blev den iallafall, och hon är ju en prinsessa min "lilla" stora tjej....snyft igen....

Tänk sen när hon börjar skolan, ska jag vara likadan då. Minst 13 år i skolan och jag ska lipa varje gång hon går upp en klass. Nä, sluta böla nu din mjäkiga lilla mamma, se det positivt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar