måndag 29 juni 2009

Ölands Djurpark, bjöd på bajsinvasion!!!!

Igår morse packade jag och Clara ihop matsäcken och badkläderna och tog en tripp tillsammans med Fia ande the family samt hennes syster och pojkvän och åkte till Ölands Djurpark. Underbart väder gjorde hela dagen strålande. Glada barn kollade in både djur och åkte snurrande karuseller.

Clara var på bra humör, men visste som sagt hela tiden vad som väntade efter att vi sett alla djuren. Karusellfantast som hon är. Så med mycke spring i benen och en och annan "vägralyssnapåmamma" stunder så kom vi äntligen fram!

Här rider hon på Törnrosas häst, och jag fick ha "pelles" (belles) häst sa hon. Prinsessgalen som hon är lilla sötisen.....

Efter mycket snurrande var det så dax för poolerna...varmt som det var så badade dom som om dom aldrig sett vatten, Clara dock mer under vattnet än ovan.

Sen svalkade vi oss med lite SVINDYR glass...förstå vilka priser dom kan ta...Nä, tacka vet ja Mc donalds där kostar en mjukglass 5 kr. På Ölands Djurpark 35 kr. Men men ett måste när man är på nöjesfält!

Sitter sedan i solstolen och äter vår superdyra glass, Clara sitter i mitt knä, och bredvid oss sitter Fia och Wille och mumsar på dom med. Sen säger Fia:

- Han bajsade i vattnet, fy vad vidrigt.

Det var en sån där jäkla fiskmås. Överallt är dom ,dom stora kräken, förföljer mig jämt. Jag har inget bröd idag, flyg någon annanstans och förpesta omgivningen.Och så tänkte jag för mig själv "vilken tur att han inte träffade oss". Och vad tror ni händer!!!!!

SPLASH i huvudet....PÅ MIG!!!

Där sitter jag i solstolen, känner något konstigt som trycker mot huvudet, tittar upp, finns inga träd, bara blå himmel, säger lite försiktigt till Fia:

- Öhh Fia, är det en bajs i mitt huvud.

-Va, säger hon

-ÄR DET EN BAJS I MITT HUVUD!, säger jag panikslagen

-Hahaha, ja de e' det, fort hit med kameran Peter, säger hon.

Fort hit med kameran, vad tror du jag är, en staty eller! Ring gärna aftonbladet också, och varför inte tv kanaler också.........grrr...."fiskmåsarnas hämnd, bajsade henne i håret" kan dom ju ha som överskrift!!!!! "glömde ta med bröd till lunchen".....grrr.....

Men Fia fick som hämnd torka bort det, och hon frågade om jag ville se, men nej tack, jag klarar mig utan...JAG HATAR FISKMÅSAR!!!! Och Fia, nästa gång kanske det är du...moahahaha....

Jag kan säga att det här var min andra gång i livet som detta hände, och jag har lärt mig sen första gången att lika bra att fråga först innan man känner vad det var som SPLASHADE. Samt att dom ska inte få förstöra mitt liv med sitt bajsande på folk bara sådär, nästa gång blir det kulsprutan...moahaha...Och hur det kändes i hårbotten? Jo, det känns, eftersom det är rätt frätande, så har jag en plätt i hårbottnen som svider icke göttans idag! Så ja, det känns. MEN hämnden är ljuuuuuuuuuuuuuv, sketskrikor!!!!

Men för övrigt tackar jag alla som var med på denna dagen. Kort på eländet med bajset finns att köpa hon familjen Johansson, som säkert blir rika nu på min bekostnad::)) Det bjuder jag på, men jag ska provision på bilderna!

 

Hej då Djurparken, vi syns en annan gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar