tisdag 2 juni 2009

"Jag får tandtroll"

Ikväll hade mamma och busungen ett litet bråk här hemma, och som mammaelakt straff skulle bamsen få sova i soffan inatt...inte i busungens säng. Hon var jättearg, men lugnade mer sig kort därefter. Och när det var daxs för tandborstning, som är sååååå INTE populärt nu för tiden, så istället för att komma in på toa när jag bad henne, sa hon att hon skulle hämta bamsen i soffan först. Då sa jag att "nehe, bamsen sover i soffan och nu ska du borsta tänderna för trehundraelfte gången" Då svarar hon först med:

.Oj mamma det var många gånger va?

Jag svarade inte, och då smet hon in och tog bamsen, och sprang sedan in till mig på toan. och då säger hon:

-Mamma, mamma!. Bamsen sa att han måste följa med för annars har du sagt att jag får tandtroll.

Har jag aldrig sagt, men fantasin flödar vill jag lova i "Råknebye"

Jag hade inget att säga, småskrattade som vanligt för mig själv. Men hon borstade tänderna, och nu ligger bamsen i sängen ändå...hmm...blir galen av denna fantasi och påhittighet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar