onsdag 17 juni 2009

Dora fnatt överallt......

Det har blivit Dora fnatt i det här huset, och JAG av alla har drabbats hårdast, måste få hjälp. Dora sångerna i hjärnan konstant..."vi gjorde det, vi gjorde det". Jag har inte gjort något, vad har jag gjort? Jo, jag har drabbats!! Jag har Dora fnatt ända in i hjärnstommen...Hon är givförsig väldigt söt, men så påfrestande...haha.... "Do do do DORA, do do do DORA"......"Vi kan visa vägen...." Ja, visa mig vägen ut från det här. Och av någon konstig anledning vaknar Clara innan klockan sju varje morgon nu, har inte förstått varför. Förrens idag när vi KOLLADE på DORA, numera en slentrian varje morgon. Och då får jag reda på att Dora visas inte längre vid nio nu när det är sommarlov. Utan vid sex och sju på morgonen. Kan det vara så att om Dora nu är utforskare, har hon lyckats programera in det i min lilla tjejas huvud, eller är det bara av ren Dora hysteri som hon vaknar då....ja förstår inte....Vad är det för värld vi lever i, barn ska sova på morgonen, det borde väl Dora veta, hon är ju själv barn! Det var annorlunda när jag var barn, då fick man titta på nyhetsmorgon varje morgon, och hade man tur så han man pricka in när det var en kvart med barnprogram insatt. Ja, ja säger då de'......

Men Dora, bara för att du är så söt, så gillar jag dig, men  vi måste snacka lite, komma överens om en bättre tid! Du kan väl slå en

pling......tjingeling! 

Kom på en sak, om det regnar på Midsommar så sjung bara:

"Regn regn ge dig av, kom tillbaks en annan dag"

Funkar alltid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar