måndag 8 juni 2009

Och så var frisören framme igen...

Nu har det vart frisörande här hemma igen. Frisören hämtade sina alla accesoarer och så var mamma den utvalda än en gång...hmm, kan det beror på att mamma har mer hår än pappa? Mm...säkert, men är det värt att snagga sig för att slippa detta spektakel..haha. Kanske lika bra att börja intala Lilla älsklingen att frisöryrket är ett hårt jobb, kräver mycket tid och helt ute när hon den dagen ska välja sitt yrke. Elak mamma kanske, eller man ska ju faktiskt stötta sitt barn i sitt val till framtiden. Men det är ju det jag gör....haha.

Med håret fullt av spännen som tryckts igenom halva min hjärna och tofsar hit och dit så var jag så vacker..hmm..tyckte hon ja. Min älskade sambo tyckte jag såg ut som ett fnask. Tack, tack för den ditt träsktroll...mohaha...Hårt mot hårt:)) Men iallafall i sin lilla frisörkorg dök det plötsligt upp en nagelsax, åhh därblev mamma hyperrädd "lägg genst ner den där" försökte jag säga medan jag hyperventilerade..puhpuhpuh...andas. Och hon la ner den. Bli rädd för en nagelsax liksom, vad hade den gjort mig....haha. Sen ur ingenstans dök en rakhyvel upp...."jaha, mamma vad ska vi göra med denna då?" Ahh....lägg ner, NU....hjälp.....Och som vanligt var det ingen större fara, men den var i helt fel händer....Bara lugn och fin....Kan säga att Micke hade rätt roligt som satt bredvid. Men ja, vad mer ska man säga. Slutresultatet blev iallafall några hårstrån mindre, men en frisyr som en bal drottning...eller? Tack frisören, men mamma som kund fler gånger, det får vi diskutera...puss på dig

Lite makeup också...söta lilla tjejan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar