fredag 26 juni 2009

När man var fotbollsproffs!

Sitter nu och kollar fotbollen....åhhh så spännande, hör du det FIA, jag tycker det:)). Tänker tillbaka på gamla tider då jag var fotbollsproffs...tjihii...i Alsterbro IF. Värsta divisionen med, eller inte. Men ack så roligt det var. Ett så härligt gäng som spelade ihop ja, säg 7 år kanske. Alla hade sina platser. Jag spelade vänster forward. För mittfältet var inte min grej, heja liksom man måste ju orka springa fram och tillbaka, nä...det vart inte min plats. Och Back, ja det var jag ju givförsig dom fösta åren, men sen kom det här med att nicka, vilket man ofta gör som back och där sprack det...Varför måste man, det gör ju så attans ont, fotboll ska spelas med fötterna, det hörs ju FOTboll. Undra vad det var för lustigkurre som kom på att NICKA, han hade väl inga fötter antagligen, och sen gick det i arv....Men här följer vi inga arv....jag vägrade....la istället händerna på huvudet och kröp ihop när jag såg att bollen tog sikte på mitt huve, och så sa jag "ahhhhhhh". Och jag vet att tränarna visade onda ögat varje gång, kan väl förstå lite då, men måste man så måste man! Nä, jag blev förflyttad, och huameja vad ledsen jag blev "asg"....typ INTE. Nä, roliga göra mål, då känner man sig ju lite hero liksom, applåder och hurrande....BARA FÖR MIG....åhh så bra jag var....tro faktiskt om jag får säga det själv att landslaget var på G att ringa, men dom hade inte numret, men alla vet väl att ENIRO har ALLA nummer....attans där med. Sen hände något dystert mitt i karriären och allt, knäna svek mig, dom vek sig.....Hoppade liksom ur min karriär, så det blev rehab för mig. Ska jag vara ärlig nu så är det sant. Fotbollen fick bli ett minne blott efter att det hänt några gånger. Blev trött på att kräla på plan istället för att springa. Visade sig att skålen till själva kulan, alltså nu pratar jag om knät, jobbigt att hänga med?, jag vet, ungefär som att vara mittfältare same shit you know...haha. Det visade sig iallafall att den var mer plan än skålad, så kulan gled väldigt lätt åt sidorna. Så det var bye bye fotboll forever, om dom inte ville ha en krälande mask på plan. Kanske kunde funkat som målvakt när jag tänker på det. Men nä, inte min grej heller. Stå still? Bli bollplank? Fastna i nätet? Nepp målvakt känns galet! Men jag saknar fotbollen, det gör jag allt, men fina minnen det har jag. FOTBOLLSPROFFS I ALSTERBRO IF, de e' grejer det "asg" igen...

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar