måndag 29 juni 2009

3 dagar kvar....

Nu är det tre dagar kvar till vi sitter nere i Lund. Tättar för fullt här hemma, och försöker andaaaaaaas i värmen. Brukar inte klaga på värmen, men nu är det tufft. Ska packa ner lite smått och gott att ha i matväg där nere. Underbart med eget kök, orkar inte med skräpmat. Så det blir lite isterband och goda sallader...ja, lite vad vi känner att vi har tid till. Claras packning måste ju också göras. Kläder och alla de saker hon vill ha med. Får ta vad som helst, bara hon är glad! Försöker hela tiden att undvika bråk och gräl här hemma, allt för att vi snart åker. Men som sagt ibland tryter det. Men hon vet att vi älskar henne ändå, den faktiska huvudsaken! Nä, nu ska jag ladda ytterligare en maskin tvätt, sen blir det livets måstedryck.........Coffeee!!!!

Tror ni inte att kaffebryggarn vägra starta i morse. Standarden varje morgon är. Upp ur sängen, lägga Wilma på filten, ta på sig kläder, eller någolunda kläder iallafall. Allt detta under högst fem minuter från det jag går upp ur sängen, sen måste kaffet på....ANNARS risk för Sofis MORGONHUMÖR, Ett ord: ARG! Och idag var jag det, för den startade ju som sagt inte. Så jag ringer gubben helt förstörd. Och han var nog herrans glad att han var på jobbet, där lugnet rådde....haha. "Det brukar vara dom felen på den kaffebryggarn", säger han. Jaha, men varför köpte vi en sån då....hallååå... Haft den i typ 6 månader. Och jag ska ha kaffe nuuuuuuuuu! Så jag la på halft förstörd, kokte upp vatten på spisen och hällde sedan i det i filtret. Tänkte lite smart så jag satte på kaffebryggarn, för det var nämligen bara felet att den inte ville pumpa upp vatten, så den kunde ju faktiskt hålla värmen. Så jag tryckte på. DÅ FUNKAR DEN IGEN!!....jamen, vad är det här...skit kul skämt så här på morgonen. Vet du lilla kaffebryggare vem du bråkar med? Är det inte Fiskmåsarna så är det väl kaffebryggaren, Vad har jag gjort er!!!! Bråka med någon som förtjänar det vet ja', låtmig vara. Och det säger jag bara, funkar inte kaffebryggarn imorrn, ja' då vet du Therese vem som ringer i ottan!

tjing tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar