tisdag 30 juni 2009

Idag var slutbeställningen på NYA huset:)

Nu har vi suttit här hemma 2 kvällar i rad till sena natten för att få ihop alla tapeter, våtrum, färg på huset, bänkskiva i köket och mycket annat. Och det vi hela tiden har vart så bestämda med, ändrade vi totalt i sista stund. Man är rätt konstig ibland, men man har liksom sett igenom alla pärmar och broschyrer och på något lustigt vis glor man sig blind. Tapetvalen har vart det jobbigaste. Då vi fick två pärmar med tapeter som kändes som år 1745 typ, så har det känts lite jobbigt att välja en tapet som man kanske egentligen aldrig känner sig nöjd med. Då jag själv är rätt inredningskär och vill få allt att passa ihop så kan ni ju förstå detta elände...o my god säger jag bara. Så det enklaste i denna situation var att välja en vit tapet till hela huset, ljust och luftigt ska det vara. MEN det fanns ingen helvit tapet!!kan ni förstå...jag bröt nästan ihop....hur många gånger jag än letat och vänt blad i denna katalog så fanns det bara en som jag kände kunde funka. EN ENDA! åhh den fick det bli. Lite lite struktur, och det är som Micke på smålandsvillan sa, att det är rätt bra om det finns någon liten struktur, annars blir det så stelt. Så vi körde på hans linje. Sen blir det olika fondtapeter, men dom tar vi inte där igenom. Dom ska vi noggrant välja ut i tapetaffärer!! så de' så...hihi. Men  för övrigt så känns det såååååååå bra. Ska bara säga att tapeterna valde vi en timme innan vi skulle på mötet. Snabba ryck, men oftast blir allt mycket bättre när vi gör så, med tanke på min beslutsångerst, ska därför vara så tacksam att lådan med alla valen inte finns hemma efter att vi lämnat över beställningen, ni kommer ihåg vagnbekymrerna va? Men ,men allt känns toppen! Färgvalet på huset skulle vi har mörkgrått, grannens hus var nämligen svart så det gick ju inte att ta. Då min käre Micael hela tiden försökt övertyga mig om att det inte fanns någon mörkgrå utan att den var svart. SÅ HADE HAN RÄTT...grr...hemska dig ibland. Men jag erkänner att jag hade fel, jag kan stå för det....hmm...Du ska allt få igen...moahaha. Så det blev ett vitt hus, med ljusgrått på knutar och runt fönstrerna. Kommer bli så fint. Så nu väntar vi på att få bekräfta beställningen. Kommer antagligen att få kolla på ett VILLA VISINGSÖ i blekinge någonstans. Finns inte så många då detta hus är det nyaste, detta huset i blekinge är sålt, men Micke trodde att ägarna tillät oss att komma och titta. Så det hoppas vi på. När vi ändå kör förbi där på resan till Lund.

Kommer att följa upp husbygget här på bloggen för er som intresserade

Nu ska jag bara götta mig med att det kommer bli så bra, och fint och bara mitt....mmm...och mina älsklingars också givetvis....

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar