tisdag 12 maj 2009

Sjukstugan

Clara har fortfarande feber och är så bekymrad över att hon inte får gå till dagis. Man förstår henne så väl, sitta inne dag ut och dag in är väl inte vad en liten tjeja med full energi har lust med. Men vad gör man, mamma leker underhållare, samtidigt som en liten annan tjeja strävar efter mammas stora uppmärksamhet. Varför räcker man aldrig till. Försöker samtidigt få i dom mat, men lätt när två munnar vägrar förtillfället. Så nu sover dom båda och lugnet är på sin stilla plan. Här sitter jag och nu har jag helt plötsligt all tid i världen. Vad ska jag göra nu? Ingen som vill leka nu? Det är då jag sätter på mig en kopp kaffe, ta fram Mama som jag fick på posten idag och börja läsa...Herregud, ingen som stör mig, kan knappt läsa..haha. Ska jag verkligen hinna läsa hela sidan innan mina små prinsessor vaknar, ja jag tror det. Tro det eller ej. Konstigt, saknar dom nästan, fast dom båda ligger i rummet bredvid. En härlig känsla samtidigt, underbart att kunna sakna sina barn, fast dom bara sover....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar