söndag 31 maj 2009

Fröken arg....Fröken bestämd...fröken.....

Av någon konstig anledning har vår lilla 3 åriga dotter vaknat med SÄMST morgonhumör dom två sista dagarna. Hon ska inte ha dom kläderna, hon bråkar vid tandborstningen, samt skriker och gapar konstant hela morgonen. I torsdags hade fröken arg och pappsen livat bråk på toaletten med allt vad jag skrev innan...mmm...och hon skrek och var riktigt arg på oss. Så efter ett tag när vi insåg att det här kommer ingen vart så fick hon vara på sitt rum ett tag, dörren var öppen men vi sa till henne att hon fick faktiskt vara där inne och lugna ner sig lite. Hon satt där inne och började sedan leka. Efter ett tag gick jag in för att försöka "prata" med henne. jag såg på henne att hon var väldigt arg och irriterad fortfarande och väldigt bestämd med att inte prata med mig. Hon ignorerade mig totalt, nästan lite skrattretande....tre år och sååååå bestämd! Men jag satte henne i sängen och försökte få till ett samtal med henne, hon tittar på mig och skrattar...jajamensan, där fick man. Men jag började med att säga att hon faktiskt fick ta att lugna ner sig och framförallt börja lyssna på oss samt sluta skrika. Sen sa jag att mamma och pappa tycker det här är jättejobbigt och vi vill inte ha det så här. Då svarar fröken arg:

-Nähe, med helt ointressant bemötande och tittar ut genom fönstret.

Mm...där började jag nästan skratta Del 1

Sen sa jag att varför håller du på så här, är det något som inte är bra, varför är du så arg?

- Låt mig fundera ett slag, och TITTAR UT GENOM FÖNSTRET EN GÅNG TILL! Så snoffsig, så bestämd!!!

Där började jag skratta Del 2....fick låtsas att jag hostade.

Alltså ibland undrar man var dom får allt ifrån, så lillgammal, och inte ett dugg intresserad av att prata med sin mamma.

Kan man ha 3 års trots varje månad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar