måndag 25 maj 2009

Oh, I like this day....

Som mammaledig är man hemma mycket själv med barnen då käre mannen i stort sett bara är på jobbet. Och om jag fick bestämma skulle han jobba typ, ja säg, mellan nio och halv tio kanske varje förmiddag. Det är väl rätt hyfsat om han nu måste vara där....eller kanske fel av mig. Nä, fick jag betämma skulle det vara så....Always....moahaha... Men i praktiken funkar väl inte de då....åhh....som Clara alltid säger "men åhhh da....". Men jag gillar ett med hans jobb. Han tjänar pengar till mig, mmm bara till mig....eller nu tror ja på de också, han skulle nog gärna hålla i dom själv, jag är rätt bra på att sätta sprätt på dom...moahaha. Är väl kvinna, gillar pengar, älskar shopping, vem fan behöver spara...Nä, precis för Eon tror ju tydligen alltid att jag vunnit på lotto....Så varför spara, dom tar ju ändå slut...tjahaha. Men okej ska försöka komma på en bra sak med hans jobb, om han nu måste envisas med att vara där. Inte svår gissat egentligen. Här går man hemma hela dagarna och knappt ett öre får man, men det är då man "göttar" sig åt den tjugofemte varje månad. Här går man hela månaden och så äntligen efter mycket letande efter dom sista snabbmakaronerna som förhoppningsvis har hamnat utanför och ligger i lådan, eller man in i det sista får ta en skopa kaffe till fyra koppar vatten, vem gråter inte liksom. Men då den tjugofemte, då smäller det allt på kontot, dock inte mitt men jag vet var dom finns... Och det är den dagen varje månad som jag faktiskt älskar min lilla sockerpudding lite extra. Ja, helt enkelt enda dagen jag faktiskt respekterar att han går till jobbet, knasbrud som jag är.....Men jag är kvinna åhh jag bara älskar pengar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar