onsdag 6 maj 2009

Att laga en fantasi....

Häromdagen när Lilla prinsessan skulle sova, så läste först pappa en bok och sen blev det mysstund i sängen, och sen mysstund med mamma och sen var det NattiNatti. Efter ett tag ropar hon på mig och jag går in till henne...då ville hon har mer gos...och det fick hon. Sen upptäcker jag att hon har försökt dra bort en bit tapet från väggen. Så jag frågar henne vad det där är för något och pekar på tapeten.

-Det är en dörr, säger hon helt utan någon tanke på vad det EGENTLIGEN är.

-En DÖRR, säger jag...Tror du pappa också tycker det är en dörr?

-Mm, säger hon med täcket halvt över huvudet

Då kommer Micke in och ser spektaklet. Utan att vara arga förklarar vi väldigt noggrant att man inte kan göra så. Och har man gjort såhär, då får man också laga det. Och sen ALDRIG mer göra om det. Så hon somnar om och morgonen därpå, åker arbetskläderna på och tapetlimmet tas fram. Och nu har hon nog förstått att det inte var så bra gjort. Men det är hon själv som får laga, med pappas hjälp såklart.

En DÖRR....i en liten prinsessas fantasi....

Nästan färdig, med pappas hjälp vid sidan om...

Det är första gången på Claras 3 1/2 år som gjort något sånt här, så man blir lite paff, båda två kände liksom att vi kunde inte bli arga, vi blev mer förvånade. Men allting slutade gott, väggen blev hel igen. Och det var Tjejan själv som fixade det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar