måndag 25 maj 2009

Han var ledig och rik på samma gång:))

Som jag skrev innan, "den tjugofemte smäller de". och sådan tur man har då, han är t.o.m ledig, två flugor i samma smäll, jo man tackar....

Så igår planerade jag, ni vet hon brevid pengarna...haha att vi skulle åka in till stan idag och shoppa. Barnen behövde lite nytt, och jag lite smink. Bara att välja liksom. Antingen får barnen gå i förkorta kläder, helt urtvättade och du ser inte om tröjan är blå eller ljusrosa...herregud vilken skillnad, men typ iallafall. Och inte nog med det, är det verkligen kul att se ett spöke dagarna i ända, som tillslut får ta till tuschpennorna....nä, just de'. Ibland är det synd om mig, faktiskt! Och kors i taket, jag behövde inte ens tvätta hans fötter, han instämde helt och hållet....sing halleluja, sing'n.....Asroligt ju!

Så vi åkte in till staden, shoppade massor och bara levde oss in i att vara miljonärer...sen åkte vi hem....och var inte miljonärer längre. Men det var så kul, jag pekade, han betalade, jag slet, han betalade....så snäll han är, när han själv är på det där shoppinghumöret som jag tyvärr alltid lyckas vara i men kanske inte borde....haha. Men han fick kläder och barnen fick kläder. Mm...ni hörde DOM fick kläder, och jag var duktig, mm jätteduktig...försöker lära mig lite hyfs, läran om handskas med pengar. I och försig inte så svårt, jag har ju inga :) Men jag fick en ögonbrynspenna och lite ögonskugga. Och jag var nöjd med det, stolt över mig själv!!! Och jag tror eller det gör jag ju alltid, men jag tror igen att han också tyckte att jag var duktig. Fan nu låter jag som om jag var en hund. Sitt Sofi, ligg Sofi, ät inte pengar Sofi.....ja herrejösses. Men vi hade roligt, och vi hade råd. Det är ju bara den tjufemte en gång i månaden. Och ímorgon är det den tjugosjätte. Längtar redan till nästa månad....hmm...vad ska vi köpa då....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar