torsdag 1 januari 2009

Vaffö bli de på dette viset...............Gott nytt!!

Och så var det daxs att avsluta detta året. Och man önskar ju då att det kunde sluta bra, men nu ska vi inte måla kors i taket här inte. Varför, jag säger bara VARFÖR skulle det sluta gott hemma hos familjen "tajkon". Börjar dagen med en frukost, den går helt okej, så det var ju lugnt. Sen sätter vi oss i soffan, eller Clara studsar som en studsboll upp för soffan och PANG BOOM där var den "tom och Jerry" bulan i pannan inget ovanligt att hon studsar eller flyger fram, hon är sån, det vet ni ju alla som känner henne...fint...fint.... Sen inser min käre sambo att han är nog faktiskt inte är så pigg idag. Det visar sig då att han har feber, och allmänt väldigt risig. Men tjena, det här lutar ju mot en alldeles förträfflig dag....Förvånad? inte! Jaha....och vad gör vi nu då?

För nu är det ju som så att "partajet" skulle vara hos oss, jajamen...Och vi skulle stå för huvudrätten.....jajamen....Så nu var det bara för oss att ringa våra kära vänner och lämna detta besked att här kan vi inte vara. För lilla gubben e' sjuk...... Är det inte barnen så är det han....ja, just det lovade att vara snäll.....åhh det är så svårt ibland. Men vi beslutade att jag skulle ta med mig mina prinsessor och komma ut till Lenny och Eva så skulle vi vara där. Och eftersom allt till huvudrätten finns här så är det bara att "kånka" med allt. Inte nog med det så stod jag inatt och gjorde en rödvinssås och en bearnaisesås med en skrikande liten tjeja på ena armen....jag kan säga att den bearnaisen skar sig rätt rejält...hehe....lite svårt att hälla smält smör i en tunn stråle samtidigt som man ska vispa fort.....kunde slutat med yr i bollen för lilla stumpan...haha....Men jag gjorde ny idag...och HÅLL I ER den blev BRA! Förvånade va att det blev det här hemma va.....nu var jag riktigt skojig!! Nu har jag stått i köket typ halva dan och äntligen kan jag sätta mig ner och njuta av en enkel pannkaka....mmm...så gott. Gubben ligger i soffan och studsbollarinnan flyger runt, livet är underbart....härligt.....varför begära mera.....Wilma sover....jag sitter här...Varför stressa liksom... Men nu måste jag väcka gubben, lugna ner tjejan, springa in i duschen och amma Wilma....men de' e lungt varför stressa

Så nu ska jag bara avsluta det här med att säga:

GOTT NYTT ÅR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar