onsdag 28 januari 2009

Pappa har fått en bastukompis!

Eftersom jag legat med feber i snart fem dagar så råder det ingen tvivel om att det är stor rastlöshet i det här huset. Clara går på högvarv, tro inte att det räcker med att vara på dagis halva dan, nänä. Ingen vila här inte, full rulle dagen lång. Så igår föreslog Micke att hon kanske kunde basta med honom. Och tror ni hon blev gla' eller.... Ja, ja tänkte jag det blir nog fint de', hon är nog ute efter 10 sek igen. För själv är jag inte alls någon människa som njuter av bastulivet, jobbigt att svettas och knappt kunna andas. Förstår inte vad man har där att göra. Plåga sig själv....usch..jobbigt! Och det värsta...man inser hur sjukt smutsig man är, skinnet liksom ramlar av där i svettandet och är alldeles brunt, äckligt...bläääääää. Värsta ormen som ömsar skinn liksom. Men iallafall dom traskade ner till bastun, och jag väntade och väntade och v......men ingen Clara kommer upp. Shit tänkte jag, hon gillade det. Det betyder ju liksom att nästa gång vi är i simhallen, då blir jag tvungen att basta....åhh stackars mig! Sen hör jag hur dom öppnar bastun och går in i duschen, sen säger Clara "nu måste vi basta igen pappa". Samtidigt är det ju bra för nu har han ju någon att basta med, slipper jag få dåligt samvete. Sen ropade Micke på mig att komma ner och kolla. Så Wilma och jag går ner, och där sitter dom båda två på varsin handduk, med varsin sportflaska bredvid sig. Och Clara säger:

-Pappa fick låna min sportflaska, och jag har också en.

- Vad snäll du är, säger jag

Svårt att hålla sig för skratt, men vem vill inte se sin älskade sambo i en bastu med en NALLE PUH sportflaska bredvid sig. Som en dröm man alltid haft men aldrig trott skulle slå in...haha......så sött!!! Och bredvid sitter tjejan med en som det är en PRINSESSA på, ni är så söta att jag kan äta upp er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar