måndag 26 januari 2009

Elak influensa!

Kan man bli nog så trött på alla sjukdomar och förkylningar hit och dit. Vi har vart sjuka i omlopp här hemma sen typ 2 veckor innan jul, är det så det ska va eller, hallåå.....sluta nu! Tänk om man bara kunde få vakna upp en morgon och inte behöva höra varken en hostning, nysning eller täppta näsor, känns som en evighet bort. Tragiskt! Men jag som aldrig har feber, har lyckats med att dra på mig det den här gången....och åååå så ynklig jag känner mig...."stackars dig mamma" som Clara bruka säga ibland. Åhh...då blir man ju ändå mer "puttinutti". Jag har liksom värk i hela kroppen, ja ärligt, det har faktiskt vart rätt jobbigt. Men man inser någonstans att "hallå, ingen ide att vara sjuk, man har barn att ta hand om" Det är ju lite annorlunda situation när man fått barn liksom, dom förstår inte riktigt att man inte är sitt fulla till 100%. Nä, mamma älskar att bygga "tågban" de’ e grejer det! Halvvaken och snor upp till hjärnan, men bygga "tågban" de ska vi....jajamensan! Sen mitt i allt lek och stim skriker en arg liten bebis  "MAT, BRÖST"! Så fram med dom och försöka tillfredställa lilla knytet så gott det går. En till nöjd! Sen har vi då lilla gubben min. Ja han som få ta resten liksom, typ som att pyssla om mig, fast mest dra han sig bort, förstår inte varför. Jaha, okej han vill inte bli sjuk, nä vem fan vill det! Nu när jag behöver han som mest, då flyr han... De e’ kärlek de’. Älskar dig också pudding! Men idag är han hemma för vård av sambo, eller han tar hand om barnen, för jag orkar inte leka "tågban" idag. Är så trött och känner mig helt lealös. Så nu när jag har städat och gjort mat och tvättat! Så tänkte jag gå och lägga mig en stund. Men vem kan sova, snart vaknar lillfisen och ska anfalla mina BRÖST, sen kommer Clara och ryar med mig. 

Men jag är ju bara jag, en influensa sjuk mamma med två glada barn och en underbar sambo. Inte kan jag ha ont inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar