onsdag 7 januari 2009

Inget för den som är förkyld!

Clara och jag är inne på toaletten och "gör oss fina". Plötsligt står Clara och håller i en ask tamponger. Jag ser att hon tittar nyfiket på dom och tusen tankar om vad det kan vara snurrar säkert runt i hennes huvud. Det var x som hade glömt dom när hon var här, och efter ett tag tittar Clara upp mot mig och säger:

- Mamma

- Ja, säger jag.

- X har glömt sina halstabletter hos oss.

Vad säger man. Det var liksom lika bra att hålla med, för hon hade ändå aldrig förstått om jag så hade försökt förklara vad det var. Lite svårt att hålla sig för skratt var det.

Så X, om du inte var torr i halsen innan, så garanterar jag att du blir det när du använder "halstabletterna" nästa gång du är förkyld!  

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar