lördag 17 januari 2009

Snöboll i ögat....Jo man tackar.....

Idag var vår käre Granne Björn inne hos oss och fick lite morgonkaffe! Så trevligt så... Och så påminde han mig om något jag glömt skriva om. Och han har så rätt så....Nu ska du få käre granne!

Förra veckan eller veckan innan till och med när vi vart och handlat hela familjen så var våra bästaste grannar ute på tomten och lekte i snön...mm...Och då ställer sig Micke vid vår dörr och pratar med dom. Jag går och hämtar posten och går sakta upp för trappan och kollar in vad det är för spännande post som kommit. När jag sen tar upp huvudet för att hälsa så möts jag av eller jag bombaderas på en bråkdel av en sekund av en snöboll rakt i fejset!.  Eller den studsade mot räcket först så att den sprängdes rakt i mitt FEJS och ÖGA! Jag vill inte nämna några namn, MEN DET VAR BJÖRN som kastade den. Schysst kille eller GUBBE menar jag. Man kan ju älska sina grannar på olika sätt, och det är inte alla som blir älskade på det här sättet. Med veckans snöbolle som "Hej Sofi, hur är det, kul att se dig". Tack tack, nu har jag ju som tur är mitt öga kvar. Grejen var den att jag blev mest förvånad för det var en så j-vla bra träff. En riktig 10 poängare. Men Gubben ska nog allt få se att det är inte över än...nänä..här ska nog bli snö igen, och då när han minst anar det smyger jag fram ur buskarna och lägger ner han på marken och då snackar vi inte någon liten snöboll...nänä....SnöBOMB!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar