måndag 19 januari 2009

Underbara ord från sitt barn....

Clara och jag hade ""Clara och mamma mys dag" idag. Vi åkte till öppna förskolan och sjöng och hade väldigt mysigt. Lekte jättemycke och pysslade lite. Väldigt värdefull tid då det inte blir riktig samma som förrut, nu delar hon ju all tid med Wilma. Och det är betydelsefullt det också, men ibland kan det vara skönt att bara få den där lilla egna tiden med mamma eller pappa. Så idag var det Mamma mys!

När vi åker hem i bilen säger hon dom orden som får en mamma att fälla tårar:

-Mamma? säger hon

-Ja, vad är det, säger jag

-Du är den bästa och finaste mamman man kan få. Jag älskar dig så mycket, förstår du det, säger hon.

-Nä älskling, men nu vet jag det, säger jag tillbaka med tårfyllda ögon.

-Om du är rädd så kan jag krama om dig om du vill, säger hon med sån där mysig röst.

Det spelar ingen roll vilket humör man är på. När ett barn förklarar sin kärlek på detta sättet, då finns det inget i världen som kan övervinna det. Är även ett bevis på att man lyckats som mamma att få sitt barn att känna sig trygg. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar