tisdag 21 oktober 2008

Nu är det Tuttregler som gäller...

Vår lilla dotter har som många vet ett väldigt stort nappbehov! Hon använder i stort sett ordet napp i alla sammanhang. "jag vill ha min tutte, jag vill ha min tutte....." Men i Lördags fick mamma Sofi nog. Här ska sättas regler!

Tutten skall endast användas när man sover, och man får ha den när man åker bil, det är helt okej. För att från att ha haft den dygnet runt, "everywhere" så är de små tillfällena ok. Det har faktiskt peppar, peppar gått bra hittills, Några enstaka utbrott, som mamma har VUNNIT! Men för varje dag som går, så är allt bättre än ingenting....

Och nu till det bästa.... I Söndags kväll innan jag och Micke skulle gå och sova, så skulle vi dra fram soptunnan till vägen. Jag hoppar i hans gamla arbetsskor i stl 43. Upptäcker att det är något lustigt längst fram vid tårna. Gissa vad jag hittar??

EN NAPP!......Vårt lilla smarta barn har tydligen någonstans hittat en tutte liggande och tänk att "haha, här gömmer jag den, för pappa har ju nya skor till jobbet, så då vet jag att det finns en här när jag blir sugen" ! Men elaka mamman hittade den!!! Taskigt värre......!

Hon har dock inte nämnt något, så hon har kanske glömt det själv. Och för den delen, jag skulle inte vilja suga på den med tanke på var den har legat

Tjingeling!!

Här var vi på Skansen i Sthlm i somras, Där fanns en nappbrunn, där barnen kastar sina nappar. Häftigt tänkte vår lilla tjeja och kastade nappen.....Sen var det inte lika roligt längre när hon inte fick upp den... Gråt och hysteri! Det var försök Nr1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar