tisdag 21 oktober 2008

Motorhaveri på E22....Varför ska allt hända mig?

Hämtade min tjeja på dagis, och skulle åka in och handla i stan. Helt plötsligt på E22 börjar bilen Hoppa, Sporta och Fräsa....hastighetsmätaren går längsamt neråt, och indikatorn för motorn börjar lysa! Mitt i allt kaos fattar jag iallafall att jag måste in till kanten, och det hinner jag innan den dör! Jaha, och nu då?

Jag ringer Micael, och jag är väldigt lugn och fin, och berättar vad som hänt. Han tar sin lilla röda golf som går som en stjärna och möter upp oss vid den hårt trafikerade vägen. Varje gång någon "raceade" förbi så gungade hela bilen....snacka om åksjuk på stilla plan! Bilen går inte ens att starta.... Bara till att ringa försäkringsbolaget. Och då får vi veta att har bilen gått mer än 10 000 mil, (vår har gått 13 000) så täcker inte helförsäkringen motorfel! Men tack gubbe, du är inte omtyck för tillfället hos familjen bilmotorhaveri! Varför ska man betala ett xxxxx antal tusen om året för en bil i försäkring om den inte täcker vissa ting. Jag menar om motorn på något sätt går sönder så innebär det rätt stora kostnader. Och varför har man försäkringar? Jo, för att kunna få hjälp när hjälpen behövs. Men tydligen inte!!!!!!!!!!! Åhh, blir så arg.......!

Bilen blev iallafall bärgad till saab, sen trodde gubben, eller nu ska jag inte vara elak, mannen i 35 årsåldern trodde att det kunde finnas 3 orsaker, med allt från 1500-6000 kr om det nu var det. Tack igen....PUSS!

Men VARFÖR? ska allt med bilar hända mig.....Jag måste helt enkelt bara ha den oturen att bilar och jag ska inte gå ihop. Fast det känns ju lustigt med tanke på hur bra jag kör Men Micke kan köra med oljeläcka på bilen i 2 månader utan att något händer, men med mig slutar det alltid med Bärgningsbilen!

Och det värsta som kan hända nu är att jag får värkar och få åka golf till BB, men vem skulle bli förvånad, för den delen ska vagnen hämtas imorgon, så då får väl jag ligga i en takbox, men vem blir förvånad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar