lördag 18 oktober 2008

Med henne får man vara beredd på ALLT!

Nu är Claras rum färdig tapetserat. Tack Martin för all hjälp!

Så idag skulle vi åka och kolla på en matta och lampa som hon kunde ha där inne. Vi gick in i mattaffären och började kolla. Plötsligt säger Clara:

-Jag är bajsig!

Ok tänker vi lika bra att fråga om en toalett. Han i kassan visar var vi kan få låna en. Så Clara och pappsen går på toa medan jag kikar vidare.

Sen kommer dom ut och vi bestämmer oss för att vi inte hittat något bra. Så vi ska precis gå när en annan äldre expedit frågar om vi behöver hjälp.

-Nej, vi tittar bara, säger jag

Då skriker Clara:

-JAG SKA FÅ EN NY MATTA TILL MITT NYA RUM! (överlycklig)

-Jaha, säger expediten, ska du få ett nytt rum, vad roligt va?

 Då säger hon, ändå fullt medveten om vad han frågade:

-Jag har bajsat på den toaletten där bakom..och skrattar lite glatt.

 Han skrattade rätt gott han med, med tanke på att det var  nog inte riktigt det svaret han var beredd på!

Älskar frispråkiga barn, men ibland blir det lite pinsamt

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar