onsdag 8 oktober 2008

Allt såg bra ut!

Var på Mvc igår, och för en gång skull så var ALLT bra. Allt!! Det bästa var att jag inte ökat så mycket i vikt, har ju mina fettdepåer på sidorna. Där ligger både kanelbullar och en massa annat göttgött. Så snälla "body" ta av dom resuserna istället för att bygga nytt!

Järnvärdet var också ok, kunde väl varit lite högre, men barnmorskan var nöjd ändå. SF måttet hade faktiskt dragit iväg lite nu, så bebis växer på och det är vi glada för. Nu vill vi bara ha dig här!! Blodtryck helt okej! Men tyvärr fick jag inte min TENS apparat. Så nu är det bara att ställa in sig på enbart LUSTGAS, men det känns lugnt ändå. Vet att jag hade fixa det utan TENS förra gången med, men den var ändå ett komplement. Hn skulle höra av sig så fort det fanns någon ledig. Sen frågade hon om jag funderade på något ang. förlossningen. Och jag kom inte på någonting alls. Jag har verkligen försökt komma på något som kan ske oroar mig eller nått annat men ingenting. Jag känner att jag är så förberedd, sen kan man ju aldrig vara det nog så mycket, men läget känns underkontroll iallfall. Jag är inget nervös, jag längtar faktiskt. Vill känna den där första värken här hemma, eller att vattnet går, det är sånt jag längtar till nu, Kanske är lite knäpp, men å andra sidan så är ju det bättre än att gå och vara nervös och känns oro inför förlossningen. Lider med er som har det ändå, det ska ni veta!

Det enda som känns jobbigt, om nu något ska vara det. Så är det att jag är tvungen att lämna Clara när vi åker in. Därför hoppas jag ändå att situationen blir lugn och sansad. Så att vi kan lämna henne själv utan att behöva slänga in henne någonstans eller lämna henne mitt i natten, när man inte vill väcka henne. Fast å andra sidan så är det bäst om jag får föda på natten, för då om allt går bra och man känner sig någorlunda pigg så hoppas jag att jag kan åka hem kommande eftermiddag, Som ni alla vet, sjukhus är inte min grej...brrrr.....!!

Men jag kommer sakna hennes sååååååå..........

21 dagar kvar till BF...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar