söndag 5 oktober 2008

Eld i baken och hysterisk panik.....

Som ni läste igår så skulle jag och min kära syster Sandra gå på ALLT ELLER INGET i kalmarsalen. Det hela skulle börja vid 19.3018.45 var rätt lagom att lämna huset för att åka. Hon kom hit vid 15.30 och vi tog det lugnt och Clara var glad att moster kom på besök. Allt kändes så bra och vi hade allt tid i världen på att "snygga te" oss...hmm...trodde vi ja. Vi skulle göra lite god mat här hemma och tänkte äta den när Micke kom hem från jobbet ungefär 17.30.  Han kom hem och det var bara köttet som skulle tillagas. Det fick han göra, och under tiden hade jag tänkt förbereda mig genom att fixa håret, komma i mina underbara strumpbyxor modell "SLIMFIT" igen, skam den som ger sig. Ni vet ju hur det gick sist... Men istället för detta så hjälpt jag honom med maten, så i godan ro satte vi oss sedan och åt lugnt och fridfullt, ingen stress här. Vi tog varsin kanelbulle till efterrätt och sen säger Sandra:

-Om jag skulle gå och sminka mig

-jaha, hur mycke är klockan då, frågar jag helt oberoende av vad klockan är.

-tjugo i, säger hon

-i sex?, frågar jag med hela truten full av god kanelbulle

-nä, sju, säger hon då

-Nä sex, säger jag och börjar ana viss panik om att jag har verkligen ingen koll på tiden.

-NÄ, SJU SÄGER JAG JU, HÖR DU ILLA ELLER, skriker hon till mig.

-H-vete, ÄR HON DET, ELLER JA DET MÅSTE HON JU VARA, gapar jag samtidigt som det blir eld i rövva på mig. Och Clara börjar fundera på om hennes mamma har ballat ur totalt......

Sandra får samma panikspurt som jag och flyger in i badrummet, jag själv in till sovrummet, för ni vet ju vad som väntar. MINA STRUMPBYXOR. Som i vanliga fall kräver en timmes vila innan och en enorm kraft och vilja för att få på...haha. Nu hade jag ungefär..hmm..säg 2 minuter på mig. Men precis som om detta var meningen så glider dom på som aldrig förr, och vips så är jag smärt som en...ja tro vad ni vill, men dom satt.....Sen var det de här med håret, det skulle absolut plattas, om jag så skulle tamed mig platttången, så skulle det göras. Men platt, platt så fint det blev. Sandra som skulle vidare senare på kvällen för en utekväll hade nog lite mer panik än jag, för där skulle ju sminket va perfekt och håret skulle inte röra på sig, för då kunde det bli fel. Så hej och hå där gick den sprayflaskan. Ska även tilläggas att Micke som i vanliga fall tjatar om att "måste du sitta vid datorn och blogga hela tiden" gick runt och skrattade åt hela grejen samtidigt som han säger:

-Lova att du skriver detta i din blogg!

Då duger det minsann att blogga, så fort det är mig och mina tokigheter det handlar om. Så nu hoppas jag att detta gör dig riktig glad!

Om vi säger så här, tack vare dessa glidbara strumpbyxor så är vi klara för avfärd 18.55. Det betyder att vi fixade detta på 15 minuter. 15 minuter!!!! Rekord!

Så ni som säger att vi kvinnor alltid behöver så mycket tid på oss för att fixa oss. NI HAR HELT FEL!!

Vi har bevisat motsatsen!

Kvällen blev sååå lyckad, och pga tekniska problem så var allt framflyttat 20 minuter!!!!!

Och själva showen vad kanon, bäst var finalnumret, då stod "allt" och alla upp.....Tack å godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar