söndag 12 oktober 2008

Denna ständiga beslutsångerst...

Vi sålde ju Claras vagn som vi hade när hon var mindre. En brio kombi. Som tyvärr var alldeles för tung, så vi hade behövt ha en lift när den skulle in och ut ur bilen. Så det blev bye bye med den.... Den var jättefin, men hur klumpig som helst. Blir ingen mer brio vagn i det här huset. Så vi åkte ner till babyproffsen. Gick in i butiken och fram till en liten nätt och lättstyrd vagn med tre hjul, eller jag rättare sagt. Herrn i huset som är lite mer "här ska de va rediga grejer, stora och rymliga" gick till den största han hittade med minst svängradie... "No no mister nice guy" Vi snackar den här vagnen!

Denna liggdel valde vi i svart när vi var där och beställde. Och när vi kom hem så ville jag ha den som gick i rött istället...ja, jag e sån kan aldrig bestämma mig. Men allt måste ju passa med färgeroch så. Typ filtar och kläder...typ, jättelöjligt...... Så nästa gång vi var därnere ändrade vi till röd.

När jag nu skulle ringa och säga att vi ville hämta hem vagnen, så mitt i samtalet, kom jag på att jag sett den i chokladbrunt också, och nu ville jag nog faktiskt ha den istället. Så med lite svag röst frågade jag än en gång om jag kunde få den i brunt istället. Vet ni vad expediten säger med skratt i rösten?

- Du ska inte ha alla 3 färgerna istället!

Sittdelen blir i svart, Och det är faktiskt sant. Den har jag inte ändrat nångång.

Snopet va!

Vi är nog inte riktigt överens om 3 hjul på en vagn fortfarande. Och färgerna pratar vi inte om mer här hemma. Men jag älskar honom när han säger.

"Gör som du vill, det blir så bra så bra"

Undrar om det är för husfridens skull?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar