onsdag 15 juli 2009

Margarina på IKEA....ahhh...

Idag var vi på IKEA för Clara behövde en ny madrass till sin säng samt kudde och täcke. Innan vi åker hemifrån har vi en disskution om MARGARINA mmm...just det Claras docka. Hon ska tydligen med väl bestämda ord från tjejan följa med. Och jag säger till henne att:

- Bara så du vet så ska DU bära henne för vi gör det inte inne på ikea, okej!

-JA, det ska jag, säger hon bestämt!

Jaha, så det var bara att acceptera. Hon skulle med. Parkerar bilen utanför IKEA och tjejan hoppar ut med Margarina i famnen, och medans vi andra försköker ta oss ur bilen och komma in så hör vi Clara utanför:

-Margarina är lite hungrig så jag ger henne litemat på bröstet, välling är det förresten.

Och vi tittar upp och där står hon och har dragit upp tröjan och margarina hänger i ena armen med munnen mot bröstet. Jag och micke tittar på varandra och tänker att det här är inte sant, vad har vi gjort för fel...och sen garvar vi järnet. Och hon i bilen mittemot också....hmm....

Sen traskar vi in på IKEA och går där i stilla ro och pratar jag och Micke. Vi går förbi Barn avdelningen och småpratar. Clara går bakom oss med MARGARINA hårt hållen i famnen, och sen vänder vi oss om för att försäkra oss om att hon gick där....

...Ja, där satt den igen....MArgarina i full färd med att äta igen.

-Nu var hon hungrig igen mamma, jättehungrig ser du va!

Mmm...mamma ser det och alla andra också....Går du lite bakom oss så går vi här framme... Vi kan ses vid utgången sen...hmmm...tänkte jag bara...haha. Man får vara med om mycket som småbarnförälder och man blir inte klok på alla saker dom hittar på...Men som sagt, det är den sanna verkligheten...Hon är mamma och Margarina är hennes bäbis...klart hon måste äta....MEN FÖR GUDS SKULL INTE BLAND FOLK! "asg"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar