söndag 5 juli 2009

Lund bjuder på värmebölja...vill hem till åskan!

Det är varmt här nere, riktigt varmt och luftfuktigheten är hög. Lilla tjejan är varm konstant och jobbigt att både sova och äta. Men hon är leendet själv och det är vi så glada över. Igår fick jag panik här i huset, panik av att sitta innanför dessa fyra väggar. Kröp i benen och kände hur jag höll på att explodera. Så vi tog vagn och lill tjejan och åkte till Nova Lund, ett köpcentrum här i Lund. Gick där och strosade en timme eller något sånt. Åkte hem igen och fixade till lite smaskig skinksallad...gott gott i värmen. Wilma fick bada lite

Svalkande och skönt......

Nu börjar det dra ihop sig och imorgon är det OPERATION. Ikväll ska vi upp till sjukhuset för att bada henne med en sådan där tvål för högsta renlighet. Blir även ett bad till imorgon tidigt, kan tänka mig att vi ska vara på avd redan vid 06.00 för allt som ska förberedas, usch...jobbigt. Klump i magen nu känner jag, har vart rätt bra i helgen ändå, inte oroat mig så jätte mycket....men ju nämre man kommer desto mer känns det. Och det jobbigaste är nog att hon är så himla pigg och verkligen på toppenhumör hela tiden...Men bara idag också....imorgon ser vi något annat.....orättvist....Varför? Hade behövt min Clara nu, lite tungt....Känns som det är så mycket på en gång, allt är bara negativt mot oss just nu eller vad man säger. Clara kan inte vara hos oss, jobbigt... Wilma ska ligga på ett operationsbord imorgon...ännu jobbigare....Vi kan bara sitta och titta på henne när hon är på IVA och operationen är över....Så vad vi än gör eller är så är vi så maktlösa...Kan bara se på och acceptera läget. Inte lustigt man blir ledsen, man vill göra allt för sina barn, men i detta läget får alla andra göra det. Ja, lika bra att försöka tänka på något annat, men vad då.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar