söndag 22 februari 2009

Snögubben och hans vän (eller monster)

Det är jättefint när det snöar, men idag töarde det. Blött, blött och åter blött. Inget bra väder att vara ute i, men som vi alla vet så finns det ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Och i mitt fall var det skorna, tjena liksom, halva kalmarsund i dom. Bara fisken som fattades, men det luktade ju som om det hade dött några i dom, så ingen större skillnad...hehe.. Clara däremot var heltorr när vi kom in så det var ju bra. Men däremot är det ju perfekt väder att bygga snögubbar och andra "monster" i.

Medans Micke skottade och högg ved till brasan som vi sedan skulle med säkerhet sätta oss ner framför när vi kommit in igen, så byggde jag och Clara en ny snögubbe, "mamma du kan jö det, inte pappa jö" sa hon. Och så byggde vi en stor, stor snögubbe. Och sen kunde vi inte låta bli att fortsätta rulla stora snöklot så det fick bli en snö "larv" också...eller vad det nu föreställer. Kroppen är väl så gott som lik, men ansiktet ser ju ut som ett argt konstigt monster av nått slag. Hade lite problem där, men ett ansikte blev det iallafall....*asg*. Sen tog vi oss upp i pulkabacken bakom huset, ja mamma var på riktigt lekhumör. Wilma sov i vagnen och jag kände att nu hade jag verkligen tid för bara Clara, göra det hon ville, bara finnas där hela tiden. Inte en massa annat i vägen. det blir så lite av det nu eller inte lite kanske men mindre av det, och jag känner att hon behöver fortfarande få sin tid att bara ha mamma för sig själv, det är superviktigt att hon kan känna att nu är det bara hon, ingen annan som sliter i mamma. Så vi hade väldigt roligt. Jag puttade ner henne i backen och hon åkte, och åkte. Sen fixade vi ett gupp också och då flög hon över där. Och hon skrattade, tyckte det var så skojigt. Sen mörknade det fort, och vi gick in. Gjorde varm choklad och som jag sa innan, tände brasan och åt dom nybakade bullarna. Jättemysigt! Och Clara var så nöjd. Underbart att se! Wilma var också nöjd, och utvilad

Ingen risk att det blir inbrott hos oss iallafall, vettskrämda....hahah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar