onsdag 11 februari 2009

Idag var det besök på BARN igen!

Idag var Wilma och mamma på besök på barnkliniken igen. Det skulle vägas och mätas och kollas syremättnad, samt tas blodprov och vaccination. Det är mycket men hon är så duktig, lilltjejan börjar bli van. Fullt ös var det på undersökningssängen och hon visade allt syster att mig är det liv i luckan på, inte still en minut. Till och med så att syster idag sa att det syns ju inte på henne att hon är sjuk, och det är sant, hon visar inte det minsta tecken på att det faktiskt tyvärr är så. Och det är samtidigt väldigt skönt. Vid blodprovet visade hon inte en min ens, "vaddå morsan, jag är väl en tuff liten tjej", så det gjorde snarare ondare på mig än på henne. För jag har kommit på mig själv med att när dom sticker henne så håller jag henne hårdare, precis som om det är mig dom tar på, lite knas men det bjuder vi på! Sen var det vägning, BRA Wilma!, 4460 gram, och mamma som tror att du inte får i dig något när du bara ligger och myser. Men det är ju bevisat att du får, bra jobbat! Längden, kanon den med, 56 cm. Tyckte väl du börjat växa ur dina kläder, så ännu en gång, bra jobbat! Och så var det då vaccinationen, den är lite jobbigare, hon blir allt lite arg när dom vill hålla i hennes ben, och visar allt vem det är som bestämmer. Men med nappen i munnen så samarbetar vi bra lilla älskling! Mamma mycket stolt! Efter allt bestyr och jobbiga men viktiga kontroller så är vi färdiga, och jag hinner knappt klä på henne förräns hon sover. Det är allt jobbigt att gå till Doktorn, men hon är så duktig och vet nog att det är bra och viktigt för henne att vi hela tiden vet att allt är bra och att hon mår bra!

Vår underbara lilla kämpe!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar