tisdag 10 februari 2009

Hon kör över mig!

Just nu eller vaddå "just nu", alltid låter bättre, är Clara inne i en period då hon utmanar mycket, väldigt mycket...hmm...Hon försöker köra över mig, jämt. Jag ligger verkligen i underläge ibland, lilla bus!

Eftersom det är roligast att prata och klänga på mamma och pappa när dom pratar i telefon, så har jag bestämt att när vi pratar i telefon så får hon inte hålla på att klänga och skrika, utan helt enkelt vänta tills vi pratat klart. Funkar ju sädär bra kan jag säga, typ aldrig...Och så ikväll när jag pratade med Min bästaste Lotta i telefonen, vem föröker då på alla fyra brotta omkull mig, och spränga min enda hela trumhinna jag har. Jo, "huligan" Clara Och samma visa varje gång, så säger jag till henne när jag prata färdigt att "vad har vi sagt när mamma pratar i telefon", och så, ja, typ rinner det av henne innan jag ens sagt det...mmm...bättre lycka annan gång står det i min panna!

Sen hängde jag tvätten, och så kommer hon ut från sitt rum och pratar i sin mobil (dummy som Micke tagit hem från jobbet), jag frågar henne om hon vill hjälpa mig. Och gissa vad hon säger:

-Ursäkta, men kan du vara tyst, du ser väl att jag pratar i mobilen med pappa, jag har ju sagt till dig mamma!

Jaha...överkörd....igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar