söndag 15 februari 2009

Alla hjärtans dag, eller inte...

Vi firade Alla hjärtans dag riktig lyckat i år....eller inte! Herregud, vad hände liksom.  Morgonen började givförsig rätt bra med att Clara vaknade bredvid mig i sängen, alltid lika mysigt och underbart...Hon tyckte det var så härligt med solen som lyste ute, sa hon. Och det var det, en underbar morgon. Sen vaknade Wilma, jättesnorig, hosta och allmänt på dåligt humör, förkyld igen innan den andra ens slutat, så vi förstår att livet känns pest just nu för henne, lilla gummsan.... Micke jobbade så han hade vi inte ens sett på denna kärleksfulla morgonstund. Upp ur sängen och dra en nässug på Wilma och så tappade man lust för frukost. Ja, det är ju inte så mysigt att "suga" snor ur någons näsa, men det hjälper och är välbehövligt. sen var det frukost, den gick bra. Sen ut i det fina vädret med Clara som jag skrev om innan. Det gick också bra ju, så hittills hade det ju vart en rätt schysst dag faktiskt. MEN, (som Tony säger i Let’s dance) blev det efter förmiddagen lite sämre...eller ja, sämre, det blev inte mycke till LOVE iallafall...haha. Vi köpte bakelser i affären, med hjärtan på. Micke och jag hade inte köpt något till varandra för vi firar inte så där jättehårt om man säger så, vi är som sagt glada om vi hinner med lite LOVE...Förresten, kan man äta det?...så känns det ibland. Herregud vi har ju två barn, kära får vi vara om 15 år kanske. Då kan vi kanske ha tid att slänga en blick åt varandra, eller hinna med en PUSS innan jobbet...förstår inte dom som hinner det nu...har dom alltid semester eller? Mycke konstigt...Jaja snart kanske vi vaknar...haha. Men som sagt, bakelser med hjärtan på blev vårt firande till kvällen.

Micke kom hem från jobbet vid 17.40, vi skulle laga lite god mat bestämde vi. Det fick bli rotfruktsgratäng med kotletter och en härlig sallad till. När maten står framdukad på bordet och ljusen är tända börjar det! Wilma vaknar är jättearg och vägrar ligga någon annastans än i någons knä. Micke säger att jag kan äta först så kan han äta sen, och det kändes ju lite knäppt. "jasså ni åt tillsammans på alla hjärtans dag, vi åt i skift" nä, känns inte så bra, och inte speciellt romantiskt. Så jag bestämde att jag struntade i att äta köttet så kunde jag ha Wilma i enaarmen och äta med gaffeln i den andra. Funkade bra, men köttet såg gott ut, så älsklingen skar upp några småbitar till mig. Sen hällde Clara ut sin dricka på bordet och var allmänt väldigt trotsig, så vi skällde om vartannat hela tiden, sen rann snoret på lilltjejan så då var det bara för Micke att hämta papper, mer dricka, skära kött till mig, samt HÅLLA EN GOD MIN. Vi tittar på varandra över bordet, och jag tror att båda tänker:

TA MIG HÄRIFRÅN!

Sen skrattar vi, för det var inte så här det skulle bli. Men det bästa är att när vi ätit färdigt så säger jag:

-Ska vi inte ta dom där bakelserna nu innan Clara ska sova.

Jo, det kunde vi tyckte han, så om jag tog fram dom, så kunde kan suga näsa på lilltjejan....Varför sitta ner liksom, vem har tid! Men, han kom ut i köket igen, Clara jättesur, Wilma vansinnig och jag bara sitter ner och försöker finna ro och harmoni, tjohoo ni, hemma...hos oss....grattis på ALLA hjärtans dag Sofi, men vem är ALLA? Till slut sitter alla ner igen runt bordet. MEN! Clara tyckte inte om dom hon åt bara upp våra chokladbitar, micke tog en tugga sen var det snorsug igen och så sa han att han inte heller tyckte om dom. Så det slutade med att jag satt själv vid bordet, tittade på min bakelse och drog den åt sidan. Vem bryr sig...

När barnen somnat och vi satte oss i soffan, började vi skratta igen. Vilket kaos, allt blev bara så fel, helt fel dag liksom att tro att det kunde bli bättre. Men det roligaste är att ALLT blev så fel, inte bara någonting, utan allt vi gjorde och rörde vid, mystiskt Och så bestämde vi att nästa år skulle vi gå ut och äta istället. Men det som denna dagen ändå står för kunde vi ju uppfylla:

VI ÄLSKAR VARANDRA!

Puss på dig älskling och mina underbara små tjejer

NI ÄR DET FINASTE JAG HAR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar