torsdag 12 februari 2009

Clara sjunger om sin mamma på dagis...OM MAMMAS BRÖST!

När jag hämtade lilla älsklingen på dagis igår så kommer hon springandes mot mig och jag ser hur glad hon blir när jag kommer. Jag hör att hon sjunger på något och när hon kramar om mig så börjar hon sjung samma visa igen. Och denna gången hör jag vad hon sjunger, men hon har gjort om texten lite till den riktiga melodin. Så istället för:

"Tomten kommer, tomten kommer med sin stora säck. Den är fylld med klappar, många fina klappar. Tomten kommer tomten kommer med sin stora säck!"

MEN Clara har som vi alla vet FANTASI så hon sjunger:

"Mamma kommer, mamma kommer med sina stora bröst. Dom e' fylld me' bröstmjölk, Wilmas goda bröstmjölk. Mamma kommer, mamma kommer med sina stora BRÖST!"

-Jag sjunger om dig mamma, och så skrattar hon

Och så säger fröken:

-Om du vill veta så har hon sjungt på denna hela dan, så ingen har missat den, och så skrattar hon med!

Tack älskling, vad roligt att du delar med dig till dina vänner. Mamma jätteglad! Puss puss!!!!!

Och så skrattade jag med.

 Fast är lite nervös, om några månader kommer hon säkert sjunga:

"Mamma kommer, mamma kommer med sina LÅNGA bröst......."

NEEEEEEEEJ!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar