torsdag 26 februari 2009

Kräksjuka ala spya...in his Face!

Så var det då daxs igen, fast denna gången tyckte Clara att hon kunde ta lite magsjuka istället. Nä, stackars tjeja! En dag på dagis så är det bara till att vänta...kommer alltid någon envis förkylning eller något annat.

Hon kom in till oss inatt och somnade mellan oss, framåt morgonkvisten började hon böka i sängen och sa att hon hade ont i magen. "Jaha, nu är det maginfluensan, snart spyr hon", sa Micke och somnade om igen. Och sen vaknar han av VECKANS SPYA! rakt i ansiktet. Man kan ju vakna lite fräschare om man säger så....Jag kan säga så här att hade jag fått det uppvaknandet så hade jag för det första fått panik, och sen hade jag nog spytt själv. Men han säger bara "kan du ta Clara, jag har spya i hela ansiktet, jag ska gå in i duschen" precis som om det var något han drabbades av dagligen, dessa karlar ska alltid spela så lugna, fast å andra sidan så behövs det ju en sån i den här familjen. Tack Darling, för ditt lugna temperament...pussssss!

Sen sprang hon fram å tillbaka till toaletten hela förmiddagen, men så duktig. Hon höll sig varje gång tills hon kom in till toa. Så fort hon fick något i magen så var det igång igen. Åh, tyckte så synd om henne, lilla älskling! Till slut somnade hon nästan på badrumsgolvet, då led jag verkligen med henne.

Nu hoppas vi bara att lilltjejan klarar sig, men hon har vart på sitt bästa humör idag, så glad och så med hela tiden. Så peppa, peppa.... Fast hon har varit lite ledsen för att Syrran inte fått gosa och pussa på henne idag, det har hon faktiskt:))..hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar