torsdag 4 september 2008

Tjejan har hakat upp sig!

"Nu är det så här mina vänner", säger vår dotter för tillfället i varannan mening hon säger. Vet inte vad hon fått detta som nu blivit ett väldigt irriterande uttryck hemma hos oss. Nog för att jag är gravid, och kanske en aning mer lättirriterad än jag är i vanliga fall. Fast jag har ett rätt så bra tålamod i vanliga fall om jag får säga det. Fast inte om min käre sambo får bestämma, men vem orkar lyssna liksom...haha. Jag har ju alltid rätt!! Men men, har försökt komma på varifrån hon fått denna "underbara" mening ifrån. Och kom fram till att det måste vara på dagis. Dagis är boven i dramat. Ska dagis göra att vår familj snart måste söka familje terapi, det känns inte så pedagogiskt, dom är ju faktiskt utbildade till att lära våra barn en massa vettiga saker, eller?? Ja, nu är jag kanske något irriterad, och kan väl erkänna att jag skrattar lite åt det ibland. Som när hon häromdagen sa till oss vid köksbordet:

"Nu är det så här mina vänner, nu går jag och kissar"

lägger bara lite skuld på denna kära dagisfröken, hon har säkert ett hjärta av guld, och barn "snappar" ju upp allt, ALLT! Men nu måste vi försöka hitta ett botemedel på det här, men det har ju säkert lilltjejan ett svar på det med

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar