torsdag 11 september 2008

Min unika samling av suddigum...

Som sagt, vi har ju tömt huset där jag bodde innan jag flydde till Kalmar för ett ex antal år sen. Och längst in i en garderob finner jag min unika samling av suddigum...helt oberörda suddisar som gud nåde den som försökte sudda eller ens plocka ur dom ur dess förpackning. Det var dödstraff å inget mindre. Min morfar gjorde en låda till mig för att kunna bevara dess doft och veta var alla fanns. Och jag lovar...Det är fortfarande hårt straff för den som försöker göra inbrott i lådan...tjihiii.

Tog fram dessa idag när Clara och jag var sådär lagom rastlösa som man blir när man är sjuk och man inte får gå ut eller leka med nån kompis för mamma, då gäller det att hitta på saker....jag lovar.... Hon blev helt frälst trots att hon nog inte fattade var det var för något....Och jag var nervös, tänk om nån förpackning skulle brista.....Inte kan jag ju straffa mitt barn. Så jag förklarade klart och tydligt att "DETTA ÄR MAMMAS, DOM ÄR FARLIGA.." Visst struntade hon i det men det var ju värt ett försök...

Hon sa bara "Domma hade vi och lekte med när vi var bäbisar mamma, och då bytte pappa blöja på oss, roligt va"

Ja, vad ska man säga... Barn har ingen tidsuppfattning, blandar ihop lite av allt möjligt av det dom kommer på. Har en livlig fantasi. Och Sen måste jag lära henne att PAPPA byter inte blöja på MAMMA, ALDRIG!!

Jag skrattade ett bra tag efteråt, jag verkligen älskar henne. Hon gör en aldrig förvånad och alla roliga kommentarer...mm...Hon förgyller verkligen min närvaro. Älskar dig min Prinsessa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar