måndag 15 september 2008

Mamma skulle fyllt 53 idag...

Idag vill jag hedra minnet av min mamma som skulle fyllt 53 år. Ljuset vid bilden av hennes vackra ansikte har varit tänt hela dagen. Imorgon åker jag och Clara till minneslunden för att sätta blommor och titta på alla fina buketter som personer som stått mamma väldigt nära har satt dit för att visa sin/sitt otroliga saknad och medlidande till en mycket älskad person. Ni vet alla vilka jag menar som visar detta. Jag är oerhört tacksam för att ni finns och ställer upp för mig och min syster samt min familj. Utan er hade vi inte orkat kämpa på och gå vidare. Ni var speciella i min mammas ögon

Till dig min älskade mamma

Du var mitt allt, min kämpe. En stark mamma med båda fötterna på jorden. Men något hände och du ifrån mig fick gå. En elak sjukdom som utan några hinder tog dig ifrån mig, varför? En bild i mitt minne som alltid består, det är på dig lilla mamma när du allt för tidigt ifrån mig fick gå, och det öppnarde ett stort sår. En annan person du i slutet blev, det var inte du älskade mamma, du var dig inte lik. Jag minns att du tittar mig djupt i ögonen och försöker be mig om hjälp, men jag är helt hjälplös och önskar jag kunde ha ändrat på allting. Vi tar varandra i handen och säger farväl, min älskade mamma någon bar dig iväg från mig. Jag fäller ofta tårar och tänker på allt som vi gjort. Nu är det minnen, minnen som i mig alltid kommer finnas. Jag hoppas av hela mitt hjärta att änglarna tar hand om dig, och att dom är snälla mot dig. Jag älskar dig, du var mitt allt

Detta foto togs för exakt 3 år sedan. På hennes 50-årsdag. På vår finlandskryssning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar