torsdag 4 september 2008

Denna Elsie.........

Min underbara lilla prinsessa har kommit in i någon fantasi värld. Hon är väl medveten om att mamma har en bebis i magen. Och hon vet att hon ska bli storasyster. Hon har fått känna när lille bebisen sparkat, och vill gosa och mysa med min mage så fort vi sätter oss i soffan....ja, det är så härligt.........

Men för någon vecka sedan kom hon fram till mig och frågade om jag ville känna på hennes mage när bebisen sparkade....ahhhhh...panik......näää....lilla gumman, iinga bebisar i din mage på ett x antal väldigt många år....vem har uppfostrat detta barn, är det jag, vi! Ungefär så mycket han jag tänka. Tills nästa mening kom

"Hon heter Elsie", sa hon.

Panik igen....men bara lugn och fin, barn har fanstasi!

"Vill du pussa på min mage", kom ytterligare från hennes lilla söta mun.

"mm, ja absolut lilla gumman, MAMMA ska pussa på ELSIE!!!

Vad gör man liksom inte för sitt barn. Som sagt: 

           "Lugn och fin, MITT barn har bara FANTASI"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar