söndag 7 september 2008

När ingen ANNAN gör det så får man göra det själv!

Jobbade igårtill klockan 16. Visste att vi skulle ha tacomiddagen hos oss vid ungefär 17.30. Skulle bara en runda till citygross och köpa billigt lösgodis. 39.95/kg kan man motstå det? NEJ! Barnen blev glada iallafall

Och sen har vi pratat om att vi ska köpa en tv bänk dom har på Ikea. Så när jag visste att jag skulle bort till citygross och IKEA ligger alldeles intill, så varför inte slå 2 flugor i en smäll. Jag har tjatat om att vi ska hämta hem den, men min kära sambo drar lite på vissa saker ibland, bara vissa saker!! Som att få tummen ur rö...... mm, just precis. Men I löv him ändå! Men iallafall in på IKEA i 120, Leta upp närmsta gubbe på lagret, vsísa honom vad jag vill ha, och frågar hur många paket det är. Hylla 1 Fack 7, 2 kolli, Tack, Tack!

Skynda för att hitta närmsta vagn, Hoppa på och skjuter ifrån med ena benet, "se upp i backen, här kommer en gravid kvinna och gubben väntar där hemma" Ska bara tillägga att Micke vet inte att jag är på Ikea, en överraskning liksom! Hitta rätt plats och inser att dom är rätt långa, lyfter på första paketet och inser att "fy faan vad tungt" Men inte mot vad andra paketet var. Hinner tänka att

"jag skiter i det, dom går aldrig in i bilen och jag orkar definitivt inte lyfta dom" Sen bara ligger dom på vagnen. Allting går bara man vill, Envis som synden det är jag det! Flyger fram till kassan och slänger fram kortet. Och sen flög jag ut på parkeringen. Folk runt omkring trodde nog att vattnet gått och att BB var nästa anhalt...haha... ja, det är rätt kul när man tänker efter. Så jävla dum liksom. Snacka om pucko...hehe! In med allt i bilen, eller så lätt var det ju inte. Kastar bort barnstolen och fäller ett säte, "Bra gjort stumpan" . Sen var det bara resten. Ja, jag lovar nu rann svetten och byxorna har spruckit där jag försökt laga dom 6 ggr. Men just det, ENVIS!

När jag låg halvvägs in i baksätet och försökte dra dessa tunga, tunga paket så går det förbi massa stora, och säkert starka männinskor och ingen GÖR NÅGOT! Det är vi svenskar det. Dom tänkte säkert bara:

"Stackars lilla flicka, hon har nog ingen gubbe eller också är hon en sån där envis stolle som minsann ska visa hennes soffsittande gubbe där hemma att hon är inte svår. Hon kan allt göra det själv" Och fy fa... dom har ju nästan rätt..haha. Men, men stå ni där och småflina lite, Ta gärna kort när ni ändå står där ni står. Det finns säkert en massa människor som skulle se mig som en bra kvinna, med båda fötterna på jorden, och som är ett bevis på att vi kan fatiskt klara oss utan gubbarna. För oftast handlar det ju mest om att att vi låter dom göra det tunga jobbet för att inte sänka deras självförtroende, eller är det inte så.......hehehe.

Men utan att bry mig om någon annan så efter mycket om och men så fick jag in allt i bilen. Och jag var stolt ska ni veta. Men det kändes lite i lederna, samtidigt som jag insåg att akrobatisks gymnastik inte var något för mig.

Väl hemma backade jag upp på uppfarten, stiger ur och öppnar upp bagageluckan, och sen öppnas ytterdörren och ut kommer min som nu hoppat ur soffan kära sambo, och vad tror ni han säger"

"DU ÄR JU INTE RIKTIGT KLOK, VI SKULLE JU HÄMTA DEN IMORGON, OCH HUR FA... HAR DU ORKAT LYFTA DOM HÄR!

Ja ja envis som synden, men nu är den hemma! Och jag behåller min stolthet ett bra tag! Trevlig Söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar