lördag 3 oktober 2009

Vitlökssås i bilen och Skälby, dagarna fortsätter!

Idag skulle vi åka till Skälby jag och Eva och låta våra barn få klätttra, leka och titta på djuren. Och som vanligt började dagen himlans bra...eller man kan se det hur man vill. Skulle fixa sallad i affären till mig och Eva, men den var slut där så jag åkte till macken. Där hade dom inga men pizzerian ligger i samma hs så på två röda smällde dom ihop två kycklingsallad med vitlökssås. Väl ute i bilen och kör iväg kommer jag på att vi har ju inga bestick. Tillbaks till affären igen och handlar det, men innan jag kliver ur bilen ringer Eva till min mobil....och stressad som vanligt i min supermamma roll så ska jag flytta på vitlökssåsen i påsen och samtidigt svara så händer det! VITLÖKSSÅSENS lock på ena burken lossnar och rinner ner emellan sätet...Ja, jag blir inte lite trött på mig själv...varför alltid mig. Hinner bara tänka på att gubben ska bli tokig, sen orkar jag inte tänka på det mer. Det luktade vitlök i HELA bilen! Men det var bara att inse att det var så och sen körde jag igen....mot skälby. Sen kläcker Clara kommentaren "undra nu mamma vad pappa ska säga" precis när jag glömt bort det och låtsas att det aldirg hänt. Å måtte denna vecka vara över snart:) Den har liksom inte  vart på min sida om man säger så....grr...

Men väl på Skälby väntade Eva och kidsen och vi begav oss mot lekparken. Härligt väder och glada barn samt två sovandes njöt vi i fulla drag. Och när liksom allt funkar och flyter på när vi umgås så någonstans lång bak så väntar man att det ska hända något. Vi tajkåns lever så, "alltid förberedd men aldrig beredd" och det kom, och idag bjöd Eva på det stundande ögonblicket...haha...skrattar fortfarande...hoho:) Det finns en rund grej som man ska springa på som lutar lite i lekparken. Clara och Sigge satt på den och vi gick runt och tog fart och ska tilläggas I LAGOM FART...sen hände något...haha, Sigge ber Eva att ta snabbare fart och från ingenstans får eva något superryck och hittar tydligen alla krafter hon har och med ett ryck tar hon fart och nu skojar jag inte men barnen flyger av och landar på marken innan jag ens hunnit blinka....de’ e’ supermamma det. Dom blev så chockade att dom bara låg stilla och sen började dom beklaga sig med små tårar som rullade nerför kinderna. Vi skrattade i smyg när vi tröstade, för dom slog sig verkligen inte men dom blev nog väldans chockade. Men mamma Eva bad om ursäkt...ja, det gjorde hon och då blev alla glada igen. Men dom ville inte åka mer, konstigt....Sen hade vi mys och fikade och gav hästarna äpple...Sigge fällde en så cool kommentar:

-Mamma, titta den hästen har plast på sig!

Hästen hade ett täcke på sig...Sigges kommentarer till allt är så underbara!

Tack vänner för en rolig men som vanligt turbulent dag:)

Wilma lite svårflörtad på Skälby, Men Elton är inte den som ger sig!...sötisar!

"se så var inte ledsen kompis, jag tar hand om dig"

"kom igen nu Wilmis, ska vi inte röja lite...tråkigt att bara sitta still jö’"

"Nu är du ju glad, ska vi hålla handen?" Åhh, så söta...jag smälter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar