onsdag 14 oktober 2009

Claras möte med en Älg:)

Clara och hennes dagis var på utflykt idag berättade hon, jag frågade vad dom hade gjort och om dom haft roligt.Det här fick jag till svar:)

-Mamma, vet du vad, jag såg en älg som satt i ett träd, säger hon skitglad!

-Nä, gjorde du det, varför satt den där då?, frågar jag

-Jo du, den byggde en koja, shit också han var så glad hela tiden, säger hon

-Jasså en koja, det var en konstig Älg, säger jag

-Ja, och vet du Mamma, JAG TRODDE KNAPPT MINA ÖGON!

- Nä det förstår jag det hade inte jag heller gjort, säger jag

-Och så hette den ClaraAnnaWilma, coolt namn va?

-ja, det var lite speciellt, den kanske satt där för att det är Älg jakt nu, tror du inte det?

-ja, och vet du igen Mamma? JAG TRODDE FAKTISKT KNAPPT MINA ÖGON, jag typ blinkade med ena ögat och så satt den kvar, säger hon och är överlycklig!

Ja, vad ska man säga....Måste nog erkänna att jag nästan levde mig in i hennes berättelse, hon skrattade hela tiden när hon berättade och ju mer jag frågade desto roligare tyckte hon det var att fantisera om det. Just nu är det mycket fantasier om allt....Och man tror knappt sina ögon ibland:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar