fredag 9 oktober 2009

Inte undra på att man blir knasig!

Här står man i stort sett varje dag och hänger tvätt efter tvätt efter tvätt....Och när man hänger den svarta tvätten så slår det slint liksom. Men hallå vilken dag är det egentligen...är det måndag, tisdag, onsdag, tor.....Jag blir KNÄPP på dessa jäkla strumpor!!! HM, vad är det för sätt...göra strumpor till gubbarna som det står en veckodag på varje par...snacka om att förvirra mig. Jag är tokig som jag är:) Och i början var jag så noga med att Måndag med måndag och så vidare när jag stod och satte ihop dom....men sen gick det utför. Vem orkar! Jag kan väl tala om för gubben vilken dag det är, om det nu är så att det finns en del som inte vet det. Och om jag själv glömt bort vilken dag det är så frågar jag ju inte "du älskling kan du kolla på dina strumpor vilken dag det är". Och det värsta är, lyssna här....han har köpt ett packe till...Så nu finns det ju två par av varje....Men ett packe är ju urtvättade....Vad i sjutton gubbar, tror ni jag har all tid i världen! Så nu har jag gett upp, nu blandar jag hej vilt....enbart för att strejka! Jag vet vilken dag det är, så sluta förbrylla mig...Konstig prick som kom på det där, hade kanske vart en bättre ide att om den nu skulle vara så uppfinningsrik att han hade skrivit en dag DAMMSUGA, TVÄTTA, STÄDA TOA och så vidare....Fast det är ju klart, då ska det ju till  att det är en kvinnlig som kom på den "strålande" ide'n...eller vad säger ni brudar!

Idag är det iallafall FREDAG, jag har koll på läget!:)

Nog för att man blir lite tok i bollen när man går hemma, så är det lätt att man liksom hamnar utanför banan...man missar saker hej vilt. Opps...han/hon fyllde visst år igår....attans också, "var det redan nu?" Jaha, och snart är det Halloween, vilket jag ändå inte är något större fan av, men pumpor är fint. Så det ska jag inte missa, årets pumpalykta! Men helt plötsligt känns det som Jul, vaddå är det December nu, eller vad har jag missat. Clara ropar "Mamma titta jag klär granen nu".....VA klär granen, vi har väl ingen gran...eller har vi? Nä, där går gränsen, det här måste redas ut:) " Kom då mamma och titta", ropar hon igen. och jag går ut i hallen, och ser detta "fina" spektakel kallat GRANEN!

Clara har satt i sina fina halsband och armband i vår fina kruka med bruna grenar i!Kan inte låta bli att skratta, fantasin är det ju inget fel på....Att jag inte tänkt på detta innan, det var ju precis det jag köpte det för. Vem behöver ett smyckeskrin, Vi har ju vårt smyckesträd! Precis vad det var menat för när jag köpte det. Så nu vet jag iallafall att det inte är jul än. Och å andra sidan så kanske det kan bli årets "julgran", den barrar ju inte iallafall..haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar