onsdag 14 oktober 2009

Tomtetejp....funkar till allt!

Jag kan bara ta gårdagen lite kortfatta, orkar inte skriva om allt elände som ska DRABBA mig när gubben är på jobbresa! Men, men natten till igår skulle jag som då var ensam med barnen gå upp och göra välling till en väldigt arg Wilma halv tre på natten. Smyger upp och tar med henne för att inte väcka storasyster. Wilma super arg och bara skriker, jag halvt sovandes går ut i köket i mörkret och ska värma vällingen. Letar mig fram till micron och inser att det inte går att starta den. Helt död...... Tänker att vad är det nu, spöka det eller, inser snabbt att inget i köket funkar mer än uttaget vid kaffebryggan......ahhh...näää varför....Så det blir varmt vatten och sedan får hon äta det som erbjuds...jag kan ju inte göra mer. Och hade jag tänkt ett steg längre så hade jag ju kunnat ta ut micron fårn skåpet och ställt vid kaffebryggarn, men alldeles för trött och det var mat nu som gällde. Hoppades på att allt skulle funka när vi vaknade. DET GJORDE DET INTE! ringde Micke vid halv sju och var i så arg, stackarna han ligger och sover på ett hotellrum i Sthlm, Vad kunde han göra liksom! Men men byt propparna säger han. Vaddå byta propp, ser jag ut som en elektriker eller. Men jag testade och inget funkade. Det visar sig att det är huvudsäkringen. Så jag bröt ihop.....och inser sedan att den har dragit med sig både varmvattentanken och värmen till huset. 17 grader varmt.....det var skitkallt! Sen var jag skitsur halva dan och frös de gjorde jag också. Så synd om mig, ja, jättesynd...stackars mig! Vid halv tre i går eftermiddag kom snälla farfar Håkan hit och fixade det. Vårt skåp sitter ute och luckan är inte helt frisk....den går inte att stänga helt så Micke skulle fixa det när han kommer hem idag.

Men efter att varit borta en stund nu på förmiddagen och kommer hem så är det något som lever rövare på baksidan av huset. Det är den där förbaskade luckan.....Känns som hela huset ska falla ihop....i denna blåsten med! Så nu har jag tagit saken i egna händer så länge och försökt hitta en tejp för att tejpa ihop schabraket med. Jag hittade Claras tejp med tomtar på.....Och i all nöd så funkade det! Men hur snyggt det är det är en annan femma! MEN jag fixade det själv...så de så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar