onsdag 14 oktober 2009

Hon vill byta namn!

Efter gympan idag skulle vi hämta Micke vid flyget. I bilen dit säger Clara:

-Mamma, jag vill inte heta Clara mer, lite låg i rösten

-Men varför inte då, Clara är ju jättefint, säger jag

-Nä, jag vill också heta Wilma, jag tar det så får hon heta ingenting

-Men det går ju inte, du kommer alltid att heta Clara, säger jag

-Men jag vill att jag ska heta Anna då, och du får heta Anna också och pappa får heta Christian och Wilma kan heta Clara, så gör vi.

-Nä, det går faktiskt inte, nu är du rolig ju, säger jag

-FAST JAG VILL DET!

Jag svararde inte mer, kändes liksom som om hon bestämt sig för att det skulle bli så. så vi får väl helt enkelt vara beredda på att Lilla prinsessan kommer att köra sina namn på oss här hemma. och det jobbigaste blir nog att vänja sig vid Christian...haha

-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar