onsdag 21 oktober 2009

Dax att kika på Tapeter till nya huset!

Idag har Micke haft semester. Så vi bestämde oss för att åka och titta på tapeter. Det är ju till våra fondväggar som vi ska inhandla. Väggarna runt om har vi ju redan bestämt genom hustillverkaren. Jag hade sett några innan på nätet här hemma som jag vart väldigt sugen på...eller rättare sagt VILL HA! Men det är lustigt med mig, det visade sig att de var typ dom dyraste som fanns på hela hagbloms, det är ju bara att inse....snyggast är alltid dyrast! Och jag ska nog allt övertala mannen min om att vi ska ha dom ändå, för en nöjd sambo är ju en GLAD sambo, eller hur...moahaha. Nä, skämt å sidor, det finns sååå många som är så snygga. Så jag kan nog faktiskt hitta billigare alternativ, det kan nog gå om jag måste;) Barnens rum är också rätt svårt. Dom är små och under några år framöver så kommer det att vara olika  perioder i deras liv som handlar om olika intressen och favoriter. Clara ville ha orange rum för ett år sen, så hon fick det, för vi bytte rum till henne då när Wilma skulle komma. Ja, ungefär 2 månader var det roligt....Sen dök helt plötsligt alla dessa "fantastiska" prinsessor upp....och som nu tagit över hela vårt liv, ALLT ska vara rosa och helst ska vi gå runt som på rosa moln också....Så jag undrar hela tiden, var är då mitt slott..haha. Och i hennes nya rum vägra hon orange, det har hon med sträng röst meddelat oss. Men men, vi har nog till 75% bestämt barnens tapeter, men som vi vet, jag hinner alltid ändra mig. Men jag bara älskar tapeter, så det är hur eller hur väldigt roligt att kolla in alla kollektioner som finns! Sen kan man ju få drömma, kanske och om man har tur så kanske dom slår in:)

Nu har vi fått besked om att huset kommer V.51....Det är verkligen nära nu, ungefär två månader kvar....Inflytt i mitten/slutet av januari. Ett helt nytt hus...Där börjar vårt nya liv! Sen ska allt bara gå vår väg, inga jobbiga hinder, vi ska bara få vara....Det ser vi fram emot!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar