onsdag 21 oktober 2009

Och så väckte man halva Kalmar...haha

Skulle jobba idag, och pappsen skulle vara hemma med Lilla hjärtat. Clara och jag blev betrodda att köra Golfen, Rorri racerbil som den kallas:) Lämna på dagis först, och stressad som vanligt när man ska jobba! Åker sen vidare mot staden, kommer till röd ljusen strax innan jobbet, en fyrvägskorsning. Ska svänga vänster och väntar hysteriskt på att det ska bli grönt.....Yeahhh nu, dra iväg med foten hårt intryckt på gasen och ska svänga....följer liksom med i svängen med hela överkroppen.

Precis när jag ska svängen hör jag en tuta, och den slutar aldrig. Blir hyper irriterad och tänker att för sjutton gubbar, jag har lika bråttom som du din lille kördåre därbak, jag kan fa-n inte svänga snabbare, då ramlar jag liksom ur bilen eller rättare sagt, bilen kommer ur sin bana om man säger så, åhh det vore inte så bra. Hela svängen håller "tuten" i sig....Då blickar jag i backspeglen och inser att "men hallå, det finns ingen bil bakom mig" tittar framför mig och åt sidan...INGEN BIL! Inte sant, INTE SANT!, jag drömmer. Men däremot är det vääääldigt många människor som tittar åt mitt håll, och ser lite panikslagna ut. Näää, sluta, det är jag som lyckats på något kruxelikrux sätt fått halva handen på tutan....nämen, DET ÄR VERKLIGEN SANT, jag har gjort det igen, BORT MIG! HELA SVÄNGEN HAR JAG LEGAT PÅ TUTAN!

Men för dom som försovit sig denna morgon, så ska dom vara glada att det finns en sån som jag. Jag räddade deras dag kan man säga, och jobb kanske...haha. Man gör sig känd i varje litet hörn...hohoho. Fast det bästa med hela grejen är ändå att min bästa Ida på jobbet har en likadan bil...Så jag tänka dela HELA denna dramatiska upplevelse med henne, jag bjuder på den...ja, ibland är jag snäll:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar