onsdag 13 januari 2010

NYA HUSET:)

....har verkligen växt fram. Köket är färdigt har dock inte sett det. Men Micke har vart där och informerat mig starkt om att KAKLET var så bra. Ja, det e ju det jag säger...man måste ha lite besluts ångerst....haha..det lönar sig..tjihii:) Ska försökahinna ta en bild någon dag.. Tapetseringen är också färdig, bara fondväggarna som fattas men det är sånt vi får göra när slutbesiktningen är gjortd. Detta har vi valt att ordna själva då det blev så mycket dyrare att låta husleverantören fixa detta. Smålänning som man är....Funderar på att ha en säng i köket, jag kommer bo där.....wahoo:)

Idag har vi varit runt och kollat lite på sånt som skall införskaffas. Vi tog en runda till Mairo butiken och bestämde vilka rullgardiner som vi skulle ha. Wilma rum blir med Busungarna av Karin Mannerstål och även prinsessan ville ha den i sitt rum. Vi valde en svart till vårt rum, men lite sugna på en vit mörkläggande....och jag hinner ändra mig många många gånger innan beslutet står fast...ni vet hur jag är:) Micke tokig...på mig...haha...puss på dig, glöm inte det här med kaklet...moahaha:) Sen tog vi en sväng till Bauhaus för att välja ut en duschkabin...mmm..kanske överrens, vi får se;) Clara fick kolla på lampor, och gissa med vad....prinsessorna, vad annars. Men som sagt, hon ska ju ha ett rum som går i den stilen, så okej tjejan, vi tar det, du får det!

Sen åkte vi till Hagbloms och hämtade ut ALLA tapeter....och tänka sig att jag faktiskt inte ändrat något på beställningen, och tänka sig ännu en gång, jag är fortfarande supernöjd med valen. Och Marimekko tapeten i köket sitter som pricken över i:et, bäst!

Sen var barnen lite trötta på alla affärsrundor att vi åkte hem, men vart så duktiga! Det ska nog bli shoppaholics av dom med, om mamma får bestämma. Fast tjejer, med pappas kort, mammas tar slut så snabbt..hihi

Så nu känns allt så bra. Vi har fått en slutbesiktning den 26 januari, och sen är det bara att börja packa in. Vi har planerat in städning. Städarproffset Lotta är inbokad. Så lika bra att hålla tänder och öron rena när du dyker upp med dina städarverktyg...tandborsten och toppsen, annars får man sig väl en rengöring som heter duga mitt i allt:) Du är så go!  

Även avskedet av nuvarande huset inplanerat...lite sorgligt, men tyvärr var det lite svårt att flytta med dig kära gröna stugan:) ja, det är vi rätt överrens om här hemma, vi kommer sakna huset, planlösningen är toppen....dock kommer jag inte sakna läget på kartan, jag vill tillbaka till mitt förra. Det är bara en sån känsla, och det här är det enda rätta för hade jag stannat kvar så hade jag burit runt på något inom mig som sagt något annat, så tack älskling för att du förstod och tog min situation på allvar. Du har verkligen lagt ner åtskilliga timmar på att ordna med allt. Det är kärlek, jag älskar dig!

Så nu är det packa, packa packa som gäller, och banankartong högen bara väntar på mig...asch så jobbigt! Men det måste göras:) Med glada miner:)

Uppdateringar följer som sagt!

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar