onsdag 27 augusti 2008

Ska ett kyskåp vara varmt?

Hej hej...Kom hem idag efter jobbet och öppnar kylskåpet för att ställa in lite varor, det kändes inte så kallt som det bukar, men när den "frostar av" så går kylan ner rätt fort, så jag tänkte inte mer på det! Tills jag öppnade kylskåpet igen 2 timmar efter och tänker att så här ska det inte vara. Det var fortfarande varmt. Slemmig ost tillsammans med rinnande smör och sur mjölk. Nä, inte bra! Ska nog inte äta det, måste nog slänga. Bra tänkt Sofi. Jag lever ju trots allt med min underbara gravidhjärna, så om jag hade tänkt annorlunda så hade det inte varit något lustigt, fast det hade nog blivit magsjuka på kuppen. Så bra tänkt pregnent mom! Ringde min kära sambo, berättade vad som hade hänt. Och vet ni vad han säger. Givförsig så visste jag att han skulle säga det, men trots att jag är gravid så kan jag vara smart också

"Den frostar bara av, säger han"

Tack för den, det har jag liksom uteslutit för länge sen. Jag är inte dum.

Det roliga, eller om man kan säga roliga men det komiska i det hela är att förra veckan gick grannarnas frys sönder, så dom fick köpa nytt. Då var man ju lite lagom kaxig och rätt glad över att man slapp lägga pengar på det. Nu sitter vi här en vecka efter och gråter ungefär lika mycket som dom säkert gjorde då, iallafall inom oss. Där fick vi! Till råge på allt så trodde vi att kyl och frys var från 2005, men det visade sig när jag läste papprena ikväll att det sattes in 2001. 

Samtidigt får jag väl vara lite tacksam över var min käre lille gubbe jobbar, så upp till bevis vad du kan nu, för här byts inga vitaror på 20 år igen!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar