tisdag 19 augusti 2008

Allt är inte mitt fel!

Nyss hem kommen från jobbet. Vart en piss dag ärligt talat. Ni som alla känner mig vet att jag är en sådan där "snabbköpskassörska". Och tydligen så innebär den rollen "taallskitdukanfå" "alltärdittfel"! Och alla vet vi att sommaren är typ över iallafall det mesta av den, och tydligen så blir alla männsikor mer eller mindre väldigt tjuriga och irriterade då, vad det verkar som iallafall. Men klart är det iallafall att sitter man i kassan då kan man lägga all sin agression på just den personen. Jag kan inte hjälpa att det är fel pris i datorn, jag kan inte råför att någon ansvarig inte tagit bort varan som du just nu tänkt handla som gick ut förra veckan, tyvärr jag är ledsen, men jag sitter bara här! Att du just nu var sugen på en banan, men leveransen kommer om en timme, snälla det är inte mitt fel. Det är så typiskt oss svenskar, lägga skulden på alla andra, inte tänka på att det kanske sårar någon. Nu är inte jag den som brukar bry mig i vanliga fall, det här är mitt jobb och jag brukar ta allt med en klackspark. Men just idag var en sådan dag när jag har fått ta ALLT. Vissa människor bryr sig verkligen inte om vad dom säger och till vem, om jag skulle glömma att ge växel tillbaka, då är jag plötsligt tjuv!. När det i själva verket bara handla om att mitt huvud är så igenkorkat med massa utskällningar och klagomål för att du behövt betala för kassen som du lagt i vagnen och egentligen inte tänk betala. Inte konstigt att man glömmer. Men du får ju alltid pengarna tillbaka, men snälla lugna ner dig lite. Om alla bara kunde förstå att jag gör bara mitt jobb, jag sitter inte där för att irritera dig! Om du är arg för att solen har gått i moln, så är det inte mitt fel.

 Jag är bara kassörska!       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar