söndag 3 augusti 2008

"Du måste växa upp mamma"

Hej hopp, idag har Clara och jag haft mysdag, micke jobbade hela dan. Tråkigt, men som sagt vi har inte gjort mer än vi behövt. Man behöver såna dagar också, där man bara får vara, inga måsten. Vi åt lite frukost, tog en lekstund med våra super trevliga grannar, ja bättre grannar får man leta efter. Dom är så otroligt bra! Måste bara få säga det! NI ÄR TOPPEN! När lekstunden och allt fikat var uppätet tog Clara sina två guldpengar hon fått av pappa till att köpa lördagsgodis för och hoppade in med mamma i bilen och åkte till affären. Rena drömmen att få handla godis, hon fick plocka själv och ögonen bara lyste på henne. Det fanns ju så mycket, men vissa var lite för hårda sa hon, så söt. Måste bara berätta om när vi var och handla för typ 3 veckor sen. Hon hade fått köpa lite naturgodis och när vi gick ut från affären frågade jag lite snällt om jag fick smaka. Då säger hon "Nä mamma, dom är lite för hårda för dig, du måste växa upp lite". Förstår ni att min underbara lilla tjej är 2 1/2 år, 2 1/2!! jag tappade liksom andan, och det enda jag fick fram var att "jaha, okej, så är det nog". Sen var det liksom slut diskuterat. Jag blir bara så förundrad över vad dom får allt ifrån.

Nu ligger hon och sover i soffan, micke kollar på nått tråkigt "undrahurmangör program" Så j-vla ointressant, varför ens använda halva hjärnan till att funderaöversåntmanaldrigbehövervetaproblem. Lev nu och idag, Huvudsaken är att man vet hur man sätter på en gryta potatis, då klara man sig långt, hehe.

Och, hur fungerar egentligen en vattenspridare utan el? Alla vet det, men du fick allt tänka till lite, eller hur!

Godnatt allihopa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar