fredag 8 augusti 2008

Denna orättvisa värld!

Satt och läste morgontidningen igår, läste en dödsannons och inser att det är en gammal klasskamrats pappa som har gått bort, endast 57 år gammal. Blev så fruktansvärt rörd och ledsen, vet nämligen att hennes mamma gick bort förra året och var nog ungefär i samma ålder som pappan. Jag vet precis vad denna tjej just nu går igenom, och som hon redan en gång innan fått ta sig igenom. En enorm sorg som aldrig kommer försvinna, och säkert samma tanke som jag alltid bär med mig, varför! Varför är livet så fruktansvärt orättvist, vad har man gjort för att förtjäna det här. Vi har förlorat dom som stod oss allra, allra närmast i livet, våra livskamrater. Dom som alltid skyddat oss i första hand, som alltid ställt upp vare sig man förtjänat det eller ej. Men dom har alltid funnits där. Alltid haft tid. Jag tänker så mycket på denna tjej, men jag vet att hon lever med en egen familj, och jag hoppas att dom får vara friska hela livet, och till henne  vill jag säga, att du är aldrig ensam även om det känns så, så finns det alltid människor omkring dig som vill hjälpa till och stötta dig i allt det svåra. Vet av egen erfarenhet att man sätter så mycket mer värde på sin egna familj och som jag som har min pappa i livet ser livet på ett helt annat sätt nu. Ibland kan jag ligga i sängen och bli så fruktansvärt rädd, rädd  för att förlora allt jag har, vad skulle hända med mig då, helt själv kvar i en värld som en efter en lämnar denna värld utan att förtjäna det. Man farmor dog när jag var mindre, farfar har jag aldrig träffat, morfar dog för några år sen och mamma lämnade mig för snart två år sen. Tänker ofta på att det är inte många av dom närmaste som finns kvar. Hur ser det ut när Clara blir äldre?

Men Pappa har en stor plats i mitt hjärta, även om vi inte pratar så ofta så finns du alltid där, och jag tänker på dig ofta. Och Clara älskar sin morfar. Sin morfar med den STORA båten som hon säger.

Till alla mina vänner och kära, ni vet vilka ni är, vill jag säga:

                                         JAG ÄLSKAR ER

Emelie, kommer saknar dig som faan på jobbet, du lyste verkligen upp tillvaron. Jag älskar dig med babe!!

Mamma, godnatt, clara tyckte vi skulle ta en stege och klättra upp till dig idag. Tänk om jag kunde uppfylla den önskan! Älskar dig överallt annat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar